Ångerrätt

Vi följer Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Om du inte är nöjd med ditt köp och vill häva avtalet har du 14 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan. Observera att ångerrätten avseende ett abonnemang endast gäller i samband med den första leveransen och att den inte kan utnyttjas avseende efterföljande leveranser. Då är du istället välkommen att säga upp ditt abonnemang enligt avsnittet ovan.

Vi följer Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Om du inte är nöjd med ditt köp och vill häva avtalet har du 14 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan. Observera att ångerrätten avseende ett abonnemang endast gäller i samband med den första leveransen och att den inte kan utnyttjas avseende efterföljande leveranser. Då är du istället välkommen att säga upp ditt abonnemang enligt avsnittet ovan.

Ångerrätten förutsätter att förpackningens försegling inte har brutits. För att utnyttja din ångerrätt måste du meddela vår kundservice och ange vad du returnerar. Det finns också ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida som du kan använda dig av. Vi ber dig att om möjligt returnera din vara i originalförpackningen som postpaket eller brev. 

HÄMTA ÅNGERBLANKETT HÄR >

Väljer du att utnyttja din ångerrätt betalar du inte fakturan. Har du emellertid redan betalat för din beställning görs återbetalning till ditt bankkonto utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt. Notera dock att vi inte kommer att göra återbetalningen förrän vi har tagit emot produkten från dig eller du har visat att produkten har sänts tillbaka. Du står själv för kostnaden för returfrakt. 

Om din hantering av varan har inneburit en värdeminskning av densamma kommer vi att göra ett avdrag med ett belopp motsvarande denna värdeminskning.

Om du har frågor angående din ångerrätt, kontakta vårt kundcenter på telefonnummer 08-411 7065 eller via mejl till mail@medox.se.